Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Template

Powered by Blogger

Khamis, 7 Januari 2010

SUSU KAMBING ADALAH PILIHAN TETAP SEPANJANG MASA

Bila mana kita menyebut susu kambing, ramai orang termasuk saya seketika dahulu yang fobia dengan susu kambing kerana baunya yang hamis dan persepsi negatif yang mengatakan susu kambing panas dan boleh menyebabkan darah tinggi! Kebiasaannya masyarakat kita lebih sinonim dengan susu lembu sedangkan dari sudut ilmiah susu kambing lebih khasiat dan tinggi manfaatnya berbanding dengan susu lembu. Kenapa? Mungkin disebabkan oleh beberapa faktor negatif yang menyebabkan susu kambing di pandang sepi oleh kita semua.

Cuba kita perhatikan beberapa fakta, antaranya ialah susu kambing lebih mudah untuk dihadamkan semasa proses penghadaman berbanding susu-susu jenis lain (melainkan susu ibu) kerana molekulnya yang lebih kecil! Manakalah tanggapan masyarakat yang mengatakan susu kambing penyebab darah tinggi kerana sifatnya yang panas adalah TIDAK BENAR sama sekali! Fakta kajian mengatakan bahawa susu kambing sebenarnya berfungsi sebagai penstabil tekanan darah, jantung dan sebagainya. Ini adalah fakta bukan auta!

Di antara fakta lain lagi : Susu kambing juga mengandungi kandungan GIZI lengkap dan amat baik untuk kesihatan kerana ia TIDAK mengandungi BETA-LACTOGLOBULIN iaitu faktor penyebab kepada penyakit-penyakit seperti ATHMA, masalah penafasan, radang telinga, infeksi kulit, gangguan saluran pencernaan. Susu kambing juga mempunyai tindak balas ALKALI yang memberi faedah pada mereka yang mempunyai masalah ASID terlalu banyak dalam perut dengan cara menipiskan ASID HIDROKLORIK perut dan melindungi MEMBRAN MUKUS di permukaan lapisan perut dari rosak.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Makluman Tambahan

Kepada anda yang berada di kawasan Alor Setar atau yang berdekatan dengannya yang berminat untuk mendengar taklimat percuma berkaitan produk susu kambing HiGoat ini bolehlah datang ke pusat taklimat kami di jalan langgar pada setiap selasa malam jam 8.30 malam.



Untuk maklumat lanjut sila hubungi talian : 0195025039 / 0134568082